13 Mart 2012 Salı

RULO POĞAÇA (MAHLEPLİ)

Gönderen:yıldız
Katılımı için arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN


Her zaman tariflerini güvenle yapabileceğim arkadaşlarımdan biriside sevgili Ayşegül 'dür....
Tarifin daha detaylı yapılışı için Ayşegül 'ün sayfasına bakmanızı tavsiye ederim .. Buradan....
Siz bakarken ben de mahlepli rulo poğaçalarla " çay kahve bahane " etkinliğe sevgili çatlak kafe ye gideyim.....
Etkinlikte arkadaşıma kolaylıklar ve bol katılımlar dilerim......

Malzemeler :
1 çay bardağı kadar eritilmiş margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı ılık süt
1 bardak ılık su
2 yumurta ( birinin sarısını üzeri için ayıralım )
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kuru maya
aldığı kadar un
İç malzemeler :
peynir,lor,veya patates ne arzu ederseniz
Üzeri için :
susam veya çörek otu


Yapılışı :
Ben önce kuru mayayı ılık süt ,ılık su ve toz şeker ile karıştırarak 20 dakika kadar beklettim...
Derince bir kabın içine 4 bardak kadar un koyup ortasını açıp kabaran mayayı döktüm ..Unun etrafına tuz,un,yağları da dökerek yumurtaların birinin sarısını ayırarak hamur toparlanıncaya kadar gerektikçe un ilave ederek yoğurdum ve dinlenmeye bıraktım...
Kabaran hamurdan parçalar kopararak unlanmış tezgah üzerinde açıp bıçak ile kenarlarından dikdörtgen olacak şekilde keserek iç malzemeyi koyarak rulo yaptım...
Hazırladığım rulo dan dört parmak genişliğinde keserek yağlanmış tepsiye dizdim ve üzerine önceden ayırdığım yumurta sarısını sürerek çörek otu serptim....
Bu aradan fırını önceden 180 derecede ayarlamıştım ...Isınan fırına da rulo poğaçaları üzeri kızarıncaya kadar fırınladım....
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder