21 Mart 2012 Çarşamba

TATLI MİLFÖYLER

Gönderen:bülbülünyeri

Güzel tarifleri için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık canım. Güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN


Tatlı milföyler

Cuma günü kızımın gelmesiyle beraber başlayan koşuşturmam, Pazar günü büyük kızımın sözüyle tavan yaptı. İki güzel telaşı yaşarken epeyce yoruldum. Öncesinde günlerce neler yapmalığımın telaşı, alış verişler derken beklenen günün bu kadar zor olacağını bilmiyordum. Eşim ve küçük kızımı teselli etmekten kendimi o kadar sıkmışım ki ertesi gün bana dudaklarımda uçuklar olarak geri döndü.
Dilerim ilk adımlarını attıkları bu mutluluğu ömür boyu sürdürürler. Elbette inişleri, çıkışları olacak ama önemli olan o durumlarda birbirlerinin ellerini hiç bırakmamaları.
Sonrasında da İstanbul’dan gelen kardeşimle geçirilen bir iki günden sonra ancak sizlere dönebildim. Bir kaç gün sizleri aksattım. Umarım bana çok darılmamışsınızdır. Bu arada bilgisayarımda bir problem var. Hastaneye gitmesi gerekli ama eşime birkaç gün daha erteleyelim arkadaşlarıma uğrayayım ondan sonra dedim.
Tarifini portakal ağacı ndan aldığım milföylü tatlımı,
"73.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "ne ev sahipliği yapan sevgili gelibolu17 ye ve Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane etkinliğine" ev sahipliği yapan sevgili çatlakkafe e gönderiyorum.
Arkadaşlarıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
6 adet milföy
1 su bardağı toz şeker (Biraz daha az olabilir. Çok şekerli sevmeyenler azaltabilir.)
1 portakal kabuğunun rendesi
Bir tutam sevgi
Yapılışı
Milföy hamurlarını oda sıcaklığında bekletin.
Masanın üzerine toz şekeri serpin ve milföyleri bunun üzerine dizin.
Yumuşayınca üç adet milföyü alt alta gelecek şekilde dizin. Hemen yanına tekrar üç milföyü alt alta getirin. Birbirlerine değecek şekilde yan yana koyun.
Üzerlerine kalan toz şekeri ve portakal kabuğunu serpin.
Merdaneyle iyice uzatın.
Uzun kenarlarını iki tarafı da rulo yaparak ortada buluşturun.
Üzerine streç kapatarak bir saat buzdolabında dinlendirin.
Birer parmak kalınlığında keserek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin.
Afiyet olsun

1 yorum: